فارسی | English | Russia

دوشنبه 11 تیر 1403

آخـرین خبـــر

آغاز به‌کار فاز نخست احداث زون کارگاهی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس/ رشد تولید با جذب سرمایه‌های خرد

در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «رشد تولید با مشارکت مردم» و نیز حمایت از سرمایه‌گذاران بومی و جذب سرمایه‌های خرد، فاز نخست احداث زون کارگاهی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با حضور ۱۵ سرمایه‌گذار آغاز شد.
رشد تولید با جذب سرمایه‌های خرد

احسان جلایر، معاون اقتصادی منطقه ویژه سرخس گفت: بدین منظور زمینی به مساحت ۲ هکتار برای راه‌اندازی زون کارگاهی اختصاص یافته که با توجه به نقشه‌های تهیه شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تعداد ۱۵ قطعه زمین هر یک در ابعاد ۴۰۰ متر مربع در اختیار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خرد قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: بدین ترتیب شرایطی فراهم خواهد شد تا سرمایه‌گذاران واحدهای کوچک با حضور در منطقه، ضمن مشارکت در رشد تولید بتوانند از مزیت‌ها و معافیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز بهره‌مند شوند.

جلایر با اشاره به اشتغال صورت گرفته خاطرنشان کرد: همزمان با بهره‌برداری کامل از این واحدها، پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شوند.

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: در تلاش هستیم با سرعت بخشیدن در فرایند راه‌اندازی زون کارگاهی، رویکرد اشتغالزایی در منطقه در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحقق پیدا کند.

وی درباره نوع فعالیت واحدهای تولیدی که در این زون مستقر خواهند شد هم گفت: صنایع مختلفی از قبیل تولید و مونتاژ آسانسور، لوازم جانبی موبایل، صنایع غذایی، انواع صنایع بسته‌بندی و… از جمله این واحدها به شمار می‌رود.

بهره‌برداری از فاز نخست زون کارگاهی در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ جلایر با اشاره به زمان برآورد شده برای تکمیل فاز نخست زون کارگاهی منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، پیش‌بینی شده حداقل ۵۰ درصد از واحدهای تولیدی در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

معاون اقتصادی منطقه ویژه سرخس ادامه داد: در فاز دوم نیز قرار است تمامی واحدهای تولیدی در این زون تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند و به چرخه تولید وارد شوند.

وی با بیان این‌که بیشتر محصولات تولید شده در این واحدها در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: بخشی از این محصولات نیز به کشورهای حوزه CIS صادر می‌شود.

وی ایجاد زون کارگاهی را یکی از درخواست‌های سرمایه‌گذاران بومی عنوان کرد و گفت: در جریان برگزاری نمایشگاه ساخت سرخس در سال ۱۴۰۲، برخی غرفه‌داران خواستار همکاری بیشتر برای رسیدگی به کمبود جا و مکان برای تولید در منطقه شدند، از همین رو در راستای حمایت از صنعت و سرمایه‌گذاران بومی، نسبت به ایجاد زون کارگاهی و واگذاری آن به مردم بومی شهرستان اقدام شد.

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید