فارسی | English | Russia

شنبه 8 اردیبهشت 1403

انبار و سردخانه

انبار و سردخانه

انبارهای عمومی:

مجموعه انبارهای کالا با ظرفیت 100 هزار تن کالا

ظرفیت

0 تن

انبارهای هانگار و پلت فرم

ظرفیت

0 تن

مجموع انبارهای اختصاصی

دو سوله انبار عمومی مجهرز و استاندارد به ارتفاع 8 متر مفید و مساحت 3200 متر مربع

-وجود مجموعه انبارهای سه گانه با مجموع ظرفیت 100 هزار تن (39000 متر مربع) شامل :

  • انبارهای عمومی به ظرفیت 5 هزارتنی سرپوشیده (2 باب)
  • انبارهای اختصاصی هزار تنی (16 باب)
  • انبارهای هانگار و پلتفرم (دارای سکو ، سرپوشیده و دور باز) به ظرفیت مجموع 74 هزار تن

سردخانه:

وجود سردخانه 4000 تنی (زیر صفر و بالای صفر)

این سردخانه با امکانات مدرن صنعت سردخانه داری و در بالاترین استانداردها ساخته شده و امکانات مناسبی از قبیل تونل انجماد قدرتمند و چندین سالن بزرگ با امکان نگهداری دردمای بالای صفر و زیر صفر می باشد

وجود سردخانه فعال دو مداره زیر صفر و بالای صفربا ظرفیت حدود 4000 تن به منظور نگهداری مواد غذایی

یکی از پروژه های ضروری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس ، احداث سردخانه دو مداره با ظرفیت تقریبی 4000 تن با بهره گیری از مدرن ترین تکنولوژی روز می باشد که با بهره گیری بالاترین استانداردهای صنعت سردخانه در اروپا ، توان حفظ و نگهداری کالاهای فاسد شدنی آماده صدور به/از خارج کشور را دارا می باشد .

وجود تونل انجماد قدرتمند و حجیم در کنار بیش از 1500 تن فضای سردخانه ای زیر صفر و امکان نگهداری بالغ بر 1500 تن کالا در دمای بالای صفر و سالن های سورتینگ و بسته بندی از جمله امتیازات این سردخانه است .

مخازن سوخت:

وجود مخازن ذخیره سوخت (تانکفارم) به ظرفیت تقریبی 11000 متر مکعب ؛ منطقه ویژه اقتصادی  دارای سه مخزن سوخت می باشد که دو مخزن سوخت هر کدام با ظرفیت حدود 5000  متر مکعب  و یک مخزن سوخت با ظرفیت حدود800 متر مکعب و به صورت استوانه ای  سقف ثابت در منطقه آماده ذخیره سازی سیالات نفتی است .

این مخازن درچهارچوب طرح  شناسایی و بازنگری پتانسیل های منطقه  بعد از 13 سال ، با سرمایه گذاری و تجهیز آن به تأسیسات و تجهیزات پیشرفته و استاندارد تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی در بهمن ماه سال 1391 به بهره برداری رسید .

فراهم نمودن امکانات ذخیره سازی و عرضه مواد نفتی و مشتقات مربوط به داخل کشور و ترانزیت آن از مبادی خروجی و ترانسشیپمنت (ریلی و ماشینی)مواد سوختی و کالا در داخل منطقه