فارسی | English | Russia

یکشنبه 15 مهر 1403

آخـرین خبـــر

آغاز فعاليت كارخانجات پنبه‌پاك‌كني در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس  از آغاز فعاليت كارخانجات پنبه‌پاك‌كني در شهرستان خبر داد.

به گزارش حوزه ارتباطات و رسانه منطقه ویژه اقتصادی سرخس محمد رضا رجبی مقدم  در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با آغاز برداشت وش از مزارع پنبه شهرستان سرخس ؛كارخانه پنبه‌پاك كني مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سرخس فعاليت خود را براي تصفيه حدود 4000 تن وش پنبه را آغاز کرد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: در سال جاری حدود 1500 هكتار از مزارع اين شهرستان به زير كشت پنبه اختصاص یافته  که با ایجاد بزرگترین کارخانه پنبه پاک کنی در شمال شرق کشور بخشی از ظرفیت این واحد فعال میگردد.

رجبی مقدم اظهار کرد: ظرفیت اسمی این کارخانه ۲۵ هزار تن در سال است اما با توجه به فعالیت فصلی کارخانه، با ظرفیتی بین ۲۵۰۰ تا 4000 تن مشغول فعالیت است.

نایب رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: در کارخانه پنبه پاک کنی سرخس، فرآوری وش پنبه و تبدیل آن به دانه محلوج انجام می‌شود که با انجام این فرایند پنبه بدست آمده، خالص و عاری از هر نوع ضایعاتی است.
او درباره نقاط قوت این کارخانه خاطرنشان کرد: از جمله مهم‌ترین مزیت‌های کارخانه فرآوری پنبه مستقر در منطقه ویژه اقتصادی، نزدیک بودن به شهرستان سرخس، در دسترس بودن کشاورز و کارخانه، حذف واسطه و دلال‌ها و تحویل مستقیم پنبه توسط کشاورز به کارخانه و در نتیجه کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل به سایر نقاط کشور است.

نویسنده:سعیدامیرحمدی

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید