فارسی | English | Russia

جمعه 15 تیر 1403

آخـرین خبـــر

ارزیابی زیرساخت‌های احداث اولین پارک انرژی خورشیدی کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس از ارزیابی و آماده سازی زیر ساخت های اولیه احداث اولین پارک انرژی خورشیدی کشور در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، احسان جلایر با اشاره به بازدید رییس کمیسیون انرژی اتاق صنایع، معادن و بازرگانی استان خراسان رضوی با همراهی چند تن از متخصصین صنعت برق با هدف بررسی روند احداث اولین پارک انرژی خورشیدی از منطقه ویژه اقتصادی سرخس، اظهار کرد: در جریان بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شمس و توانمندی‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس، به ارزیابی زیرساخت‌های در نظر گرفته شده جهت احداث پارک انرژی خورشیدی در منطقه ویژه سرخس پرداخته شد.

وی افزود: همچنین با حضور مدیران جهاد کشاورزی، آب و برق و زراعت آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس بررسی اولیه امکان ساخت نیروگاه برای چاه‌های کشاورزی و هزینه فایده انجام این اقدام صورت گرفت.

به گفته وی، باتوجه به بازدهی مناسب و پیگیری جدی کمیسیون انرژی اتاق صنایع، معادن و بازرگانی استان خراسان رضوی در پروژه احداث اولین پارک انرژی خورشیدی کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز عملیات احداث این پروژه خواهیم بود.

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید