فارسی | English | Russia

یکشنبه 15 مهر 1403

آخـرین خبـــر

اهتمام برای اصلاح  و تقویت زیرساخت‌ها و حمایت از تولید در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

اصلاح و تقویت زیرساختها  وتوجه به نیازهای سرمایه گذاران از اولویتهای اصلی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس میباشد.

به گزارش حوزه ارتباطات و رسانه منطقه ویژه اقتصادی سرخس ؛هادی خزاعی سرپرست معاونت بازرگانی و اقتصادی این موسسه این موسسه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به  حجم اقدامات اجرایی و تسریع  روند پیشرفت در سایت توسعه،  در شش‌ماهه‌ی نخست امسال، گفت: سایت های عملیاتی منطقه ویژه به دو بخش لجستیک وتولید و صنعت و خدمات تقسیم میشود و در شرایط فعلی تمرکز ما بر تأمین زیرساخت‌های بخش تولید و صنعت و عملیاتی شدن فاز 3 لجستیک است.

سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی سرخس  ضمن اشاره به زیرساخت‌های این منطقه ،گفت: فعالیت‌های امیدوار کننده‌ای در حوزه زیرساخت صورت گرفته و با امتداد این خط توسعه، شاهد نتایج درخشان تری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خواهیم بود.

وی بیان داشت: آب، برق، گاز و معابر از نیازهای اساسی بخش صنعت و تولید میباشد که جهت کل بخشهای صنعتی اجراء شده و از این نظر در بین مناطق سرآمد میباشیم .

خزاعی ادامه داد:در حوزه گازرسانی نیز از گذشته یک ایستگاه گاز 10 هزار متر مکعبی در ساعت تعبیه و مورد استفاده میباشد و با توجه به طرح توسعه ای صنعتی و استقرار صنایع بزرگ مطالعات و زمینه های اجرای انتقال 160هزار متر مکعب گاز فرهم میشود . با این طرح نه‌تنها گاز موردنیاز صنایع مستقر در این بخش که گاز موردنیاز نیروگاه شمس سرخس را نیز، تأمین می‌کند.

وی گفت: یکی از مهمترین اولویتهای مدیریت جدید منطقه احصاء نیازهای سرمایه گذاران و ایفای تعهدات زیرساختی در کوتاه ترین زمان ممکن میباشد .

خزاعی با اشاره به رویکرد بسیار مثبت سرمایه گذاران داخلی و خارجی به حوزه لجستیک در این منطقه گفت: اتصال خطوط ریلی عریض آسیای میانه به این منطقه و موقعیت ممتاز جغرافیایی آن باعث شده است که ظرف مدت 3 سال کلیه زمینهای بخش لجستیک در دو سایت sta و stb واگذار و چندین شرکت بزرگ بین المللی دراین دو سایت در حال فعالیت و یا تکمیل پروژه میباشند لذا با توجه به نیاز و درخواست های مکررمتقاضیان سرمایه گذاری؛هم اکنون مطالعات نهایی ایجاد سایت بزرگ باراندازی و تخلیه بارگیری با عنوان stcدر حال اجرا میباشد.

سرپرست معاونت بازرگانی و اقتصادی زمان اجراء این پروژه را 2 سال اعلام کرد و گفت :با راه اندازی سایت بزرگ در فاز سوم لجستیک ظرفیت ترانزیت -صادرات از مرز سرخس تا 10 میلیون تن در سال افزایش خواهد داشت.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس در استان خراسان رضوی در فاصله 165کیلومتری مشهد مقدس؛ با وسعت 5300 هکتار در شمال شرقی کشور عزیزمان و هم مرز با کشورترکمنستان میباشد

نویسنده سعیدامیراحمدی

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید