فارسی | English | Russia

یکشنبه 8 مهر 1403

آخـرین خبـــر

بخش صنعت نباید به تنهایی عهده‌دار جبران ناترازی انرژی باشد

بخش صنعت نباید به تنهایی عهده‌دار جبران ناترازی انرژی باشد

به گزارش ارتباطات و رسانه منطقه ویژه اقتصادی سرخس ،«امیررضا رجبی»، عضو هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس در دومین همایش از سلسله همایش‌های «مدیریت انرژی در 1403» با موضوع تامین پایدار انرژی برق صنایع، معادن و بخش کشاورزی در اولین پارک بین‌المللی انرژی خورشیدی ایران، که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد ، گفت: همواره بر این نکته تاکید کرده‌‌ایم که بخش صنعت نباید به تنهایی عهده‌دار جبران ناترازی انرژی باشد؛ بلکه همه بخش‌هایی که از این انرژی استفاده می‌کنند، باید در این مهم مشارکت داشته باشند و این مدیریت انرژی بین همه بخش‌ها تقسیم شود.

وی افزایش مصرف برق در حوزه صنعت را ناشی از افزایش تولید و توسعه آن دانست و گفت: آمارها همگی گویای رشد تولید بخش صنعت در خراسان رضوی بوده و این رشد نیز نیازمند مصرف برق بیشتری است.

رجبی، توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید برق از این بخش را یکی از ضروریات امروز کشور دانست و گفت: این امر به دلیل مسائل زیست محیطی نیز، از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این راستا طی 2 سال اخیر شماری از صاحبان صنایع خراسان رضوی نسبت به ایجاد نیروگاه خورشیدی بر روی بام سوله‌ها یا روی زمین واحد صنعتی اقدام کرده‌اند.

وی به برنامه‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در حوزه تامین گاز برای صنایع در زمستان اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی با همکاری شرکت گاز برای صنایعی که مصارف عمده‌ای در حوزه گاز دارند، تعریف و قراردادهایی نیز منعقد شده است که اوراق آن برای عرضه در بورس، تامین خواهد شد و در مجموع قیمت مناسبی داشته و از توجیه اقتصادی برخوردار است.

نویسنده : جواد جلیلی -کارشناس حوزه ارتباطات و رسانه

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید