فارسی | English | Russia

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

آخـرین خبـــر

بهره‌برداری از سه پروژه لجستیک در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد تومان

همزمان با دهه مبارک فجر، با حضور استاندار خراسان رضوی سه پروژه حوزه لجستیک در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، در این مراسم که یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و نیز مدیران منطقه ویژه اقتصادی سرخس حضور داشتند، پروژه‌های پایانه تخلیه و بارگیری «ریل گستر لجستیک راه آسیا»، «شبانه‌روزی شدن درب واحد واردات شرکت‌های تولیدی» و سایت فرآورده‌های سوختی «ضیایی پترولیوم» به بهره‌برداری رسید تا علاوه‌بر توسعه زیرساخت‌های لجستیک، شاهد تسهیل انتقال کالا از واگن به کامیون و بالعکس و نیز فراهم شدن امکان تخلیه و بارگیری محموله‌های نفتی و گازی در منطقه باشیم.
 

دومین پایانه تخلیه و بارگیری در منطقه
پروژه ساخت دومین پایانه تخلیه و بارگیری منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اعتبار هزار میلیارد تومان، از فروردین امسال توسط شرکت «ریل گستر لجستیک راه آسیا» به عنوان بخش خصوصی آغاز شد و در این مدت دو خط ریلی به طول ۱۲۰۰ متر در فضای داخل منطقه احداث شده است، اقدامی که نقش بسیار موثری در کاهش خواب واگن‌ها دارد. پیش از این انتقال کالا از واگن به کامیون و بالعکس صرفا توسط منطقه ویژه اقتصادی سرخس انجام می‌شد که با بهره‌برداری از این پروژه و ورود بخش خصوصی، این عملیات با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.
در این پایانه همچنین با هدف تسهیل در روند بارگیری ماشین‌های سواری، دو سکوی بزرگ برای ترانشیمپنت واگن‌های سواری اجرا شده است که باعث سرعت در امر بارگیری خواهد شد. گفتنی است با بهره‌برداری از این طرح به طور مستقیم برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد. 
 

نخستین سایت لجستیک فرآورده‌های سوختی منطقه
نخستین سایت لجستیکی فرآورده‌های سوختی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز توسط دیگر شرکت بخش خصوص با عنوان ضیایی پترولیوم از دهه فجر سال گذشته با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان کار خود را آغاز کرد. در این طرح 7 مخزن سوختی و 5 مخزن سوختی گاز مایع LPG احداث شده است که با بهره‌برداری از آن امکان تخلیه، بارگیری و ذخیره‌سازی محموله‌های نفتی و گازی و همچنین انبارداری انواع بارهای فله همچون کود پنبه وزغال سنگ و… فراهم خواهد شد. از طرفی قرارگیری این سایت در جوار ریل عریض منطقه، باعث شده تا فرآیندهای تخلیه و بارگیری سوختی با بیشترین سرعت و دقت انجام شود. در این پروژه نیز برای ۳۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
 

فعالیت شبانه‌روزی درب واحد واردات گمرک
منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حال حاضر ۴ درب مربوط به واردات و ۴ درب ویژه صادرات کالا دارد که با هدف سهولت تردد کارگران شرکت‌های مستقر در منطقه و همچنین تسهیل حمل‌ونقل کالاها و مواد اولیه، در فاز نخست درب واحد واردات گمرک منطقه ویژه اقتصادی سرخس ویژه شرکت‌های تولیدی، به صورت شبانه‌روزی در سه شیفت کاری فعالیت خواهد کرد. این تصمیم در پی سفر رئیس جمهور در خرداد ماه امسال به کشور ترکمنستان و همچنین پیگیری‌های صورت گرفته از سوی طرف ترکمنی و اتفاقاتی که طی یک سال اخیر در روسیه رخ داده، در دستور کار قرار گرفت و قرار است در فاز دوم، تمام خدمات گمرک به صورت ۲۴ ساعته ارائه شود. 
با توجه به افزایش مبادلات و معاملات بین ایران و کشورهای CIS و روسیه، گمرک منطقه ویژه اقتصادی سرخس اولین مرزی است که این پروسه را آغاز و ساختار را بر اساس فرایند شبانه‌روزی شدن اصلاح کرده است.

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید