فارسی | English | Russia

پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

آخـرین خبـــر

توسعه خدمات رفاهی ویژه سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با توجه به تایید مصوبه مجلس در شورای نگهبان برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری صنعتی و افزایش سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، این منطقه نسبت به توسعه خدمات رفاهی ویژه سرمایه‌گذاران و مراجعان اقدام کرده است.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، احسان جلایر در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه انجام شده و تجمیع گمرکات شهرستان سرخس در منطقه و از طرفی لزوم خدمت‌رسانی هرچه بهتر به سرمایه‌گذاران و مراجعان، ضرورت توسعه زیرساخت‌های مناسب رفاهی بیش از گذشته احساس می‌شد.

او با اشاره به احداث ۴۰ واحد سوئیت آپارتمان در سایت منطقه گفت: این فضا به منظور رفاه حال سرمایه‌گذاران و بازدیدکنندگان از این منطقه طراحی و اجرا شده است.
او ادامه داد: همچنین قرار است در مجاورت این واحدها، فاز دوم این سوئیت آپارتمان‌ها هم احداث شود.
معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه احداث واحدهای اداری جدید برای واگذاری به شرکت‌های حمل‌ونقل و سرمایه‌گذاران نیز خبر داد.
او ادامه داد: علاوه‌براین، پارک تفریحی ساریکا در زمینی به مساحت یک هکتار احداث شده که شامل بخش‌هایی همچون فضای سبز و سکو برای استراحت بازدیدکنندگان و رانندگان، رستوران، کافی شاپ و… است.
جلایر افزود: پس از پیشنهاد طرف ترکمن برای شبانه‌روزی کردن مرز سرخس با ترکمنستان، فرایند سرمایه‌گذاری در بخش‌های اداری آغاز شده که در فاز نخست ۱۵ واحد اداری توسط بخش خصوصی در حال احداث است. این واحدها در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت داشته و تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال ۱۳۷۵ با هدف محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال و استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی به همت آستان قدس راه‌اندازی شد. در این سال‌ها زیرساخت‌های متعددی توسط این آستان مقدس و نیز بخش خصوصی ایجاد شد تا در کنار کمک به اقتصاد کشور، زمینه ایجاد اشتغال را به ویژه برای مردم بومی منطقه محروم سرخس فراهم کند.
پس موافقت مجلس با لایحه تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری صنعتی و به دنبال آن تایید مصوبه مجلس در شورای نگهبان، این زیرساخت‌ها همچنان در حال توسعه است تا بتواند پاسخگوی نیاز سرمایه‌گذاران، صاحبان کالا و… باشد.

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید