فارسی | English | Russia

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

آخـرین خبـــر

راه‌اندازی کمیسیون ویژه قضایی در منطقه سرخس برای حمایت از سرمایه‌گذاری

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سرخس از راه‌اندازی کمیسیون ویژه قضایی در سرخس برای حمایت از سرمایه‌گذاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، در این بازدید که حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و مدیران منطقه ویژه اقتصادی سرخس هم حضور داشتند، سید امیر مرتضوی گفت: در راستای تحقق شعار سال، باید تلاش شود پرونده قضایی تشکیل نشود و مشکلات مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون هزینه حل شود، از همین رو کمیسیونی با نام «حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع» شکل گرفته است تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نهایت همراهی با سرمایه‌گذاران صورت گیرد.
او اظهار کرد: در ۹ ماه ابتدایی امسال مشکل ۵۲۳ واحد تولیدی در سطح استان حل شد و قضات دستگاه قضا در ۵۸۳ واحد حاضر شدند.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان، اولویت دستگاه قضا در حوزه صنعت و کارآفرینی را حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال عنوان کرد و افزود: ورود دستگاه قضا به منظور باز کردن گره‌های موجود در منطقه است تا با تحقق آن شاهد رشد تولید باشیم. 
او با بیان این‌که آستان قدس در سرخس زیرساخت‌های بسیار خوبی با اختصاص سرمایه‌گذاری کلان ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: همین امر هم باعث موافقت مجلس با لایحه تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری صنعتی و نیز تایید مصوبه مجلس در شورای نگهبان شده است.
مرتضوی با اشاره به استقبال کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه‌گذاری تصریح کرد: به زودی قراردادهایی منعقد شده با سرمایه‌گذاران کشورهایی همچون چین، روسیه، ترکیه، امارات و… اجرایی می‌شود که باعث خواهد شد بخشی از مشکل بیکاری جوانان حل شود.
او ادامه داد: حتی در بحث مسئولیت‌های اجتماعی هم آستان قدس رضوی نسبت به سایر سازمان‌ها و ادارات پیشتاز بوده است.
مرتضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع ریزگردها در سرخس گفت: این مسئله مطالبه دستگاه قضا است و با جدیت پیگیری می‌شود. تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که به مردم منطقه کمک کنیم.
او ادامه داد: دستگاه قضایی شهرستان سرخس ورود به موقعی در این موضوع داشته و مکاتبات و پیگیری‌های لازم در سطح استان صورت گرفته است. ما هم در سطح کشور این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات ریزگردها را برای مردم این منطقه مرزی و کم برخوردار حل کنیم تا بدون دغدغه در امنیت و آرامش زندگی کنند.

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید