فارسی | English | Russia

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

آخـرین خبـــر

مشارکت سازمان پدافند غیرعامل در تقویت زیرساخت‌های پدافندی منطقه ویژه اقتصادی سرخس

معاون فنی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با توجه به تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری و اهمیت ارتقاء سطح پایداری منطقه در برابر تهدیدات، این سازمان در تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل سایت سرخس مشارکت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، مصطفی طزری در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: هدف اصلی از این بازدید، بررسی اولیه از آنچه که در حوزه پدافند غیرعامل در منطقه اتفاق افتاده و آنچه در مناطق باید اتفاق بیفتد، است.
او ادامه داد: باید به طور دقیق بررسی شود بین آن چیزی که ایده‌آل است و هدف‌گذاری شده و آنچه موجود است چقدر فاصله وجود دارد و سازمان پدافند غیرعامل چه کمک‌هایی می‌تواند داشته باشد.
معاون فنی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مقابله با تهدیدهای محتمل و متصور را وظیفه این سازمان دانست و افزود: منطقه آزاد تجاری سرخس، منطقه‌ای استراتژیک در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و به نوعی حاکمیتی است، از همین رو صیانت از زیرساخت‌های آن در برابر تهدیدها اهمیت بسیاری زیادی دارد.
او ادامه داد: در این راستا در وهله نخست باید نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی و سپس در قالب برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت، برنامه‌های هدف‌گذاری شده را اجرا کنیم تا در صورت وقوع حادثه، حداقل پیامد را در منطقه داشته باشیم.

گفتنی است، در این بازدید که از واحد‌های تولیدی، سایت‌های لجستیکی و همچنین پل مرزی بین ایران و ترکمنستان صورت گرفت، هاشم جنگی مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی به همراه جمعی از مدیران منطقه ویژه اقتصادی سرخس حضور داشتند.

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید