فارسی | English | Russia

پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

آخـرین خبـــر

پیشرفت ۹۵ درصدی دومین پایانه حمل و نقل داخلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس از پیشرفت ۹۵ درصدی دومین پایانه حمل و نقل داخلی منطقه خبر داد و گفت: این طرح که در شهریور ماه سال گذشته کلنگ‌زنی شد، امسال همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، احسان جلایر اظهار کرد: در این پایانه اقداماتی همچون تهیه کامیون برای ارسال محصولات تولیدی واحدهای مستقر در منطقه به سایر نقاط کشور، تهیه مواد اولیه برای واحدهای مستقر در سایت، صدور بارنامه، انبارداری و… انجام می‌شود. 
او ادامه داد: این طرح در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی انجام شده است.
معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با با بیان این‌که با راه‌اندازی دومین پایانه حمل و نقل داخلی منطقه برای حدود ۲۱۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد، افزود: در این پایانه علاوه‌بر بکارگیری ۱۰ نفر به صورت مستقیم، زمینه اشتغالزایی غیر مستقیم برای ماهانه حدود ۲۰۰ نفر فراهم می شود.
او افزود: با توجه به قرار گرفتن این شرکت در مسیر جاده ترانزیت و همجواری با سایت‌های تخلیه و بارگیری و نیز واحد‌های تولیدی، دیگر نیازی برای مراجعه به شهرستان جهت تامین کامیون و بارنامه وجود ندارد که همین امر هم باعث کاهش هزینه‌ها برای صاحبان کالا می‌شود.
جلایر با اشاره به افزایش چشم‌گیر حضور سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سرخس طی دو سال اخیر خاطرنشان کرد: با توجه به تجمیع گمرکات سرخس در منطقه، مطرح شدن طرح فعالیت شبانه‌روزی مرز سرخس و همچنین افزایش کالاهای تولیدی، صادراتی و ترانزیتی در سایت، احداث شرکت‌هایی از این دست، بیش از گذشته احساس می‌شود.

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید