فارسی | English | Russia

دوشنبه 11 تیر 1403

آخـرین خبـــر

کاروان پیاده زائران سرخس راهی حرم شمس‌الشموس شد

کاروان مشتاقان آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) شهرستان سرخس برای سی‌امین سال پیاپی، با شعار حمایت از مردم مظلوم غزه با پای پیاده، امروز عازم مشهدالرضا شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، این کاروان ۱۴۰ نفره با حمایت منطقه ویژه اقتصادی سرخس عازم حرم مطهر رضوی شده و قرار است مسیر ۱۸۰ کیلومتری سرخس تا مشهد را طی سه شبانه روز طی کند و در روز ولادت حضرت رضا علیه‌السلام به مشهد برسد.

مدیر اداری منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده برای این کاروان گفت: در طول مسیر سه روزه برنامه‌های متنوع فرهنگی اعم از سخنرانی، مولودی خوانی، قرائت دعای عهد و زیارت عاشورا و… برای زائران برنامه‌ریزی شده است.

مریم شعبانی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب صورت گرفته درخصوص این کاروان در سال جاری، عزیمت آن به سوی امام مهربانی‌ها با شعار حمایت از مردم مظلوم غزه و اعلام انزجار علیه رژیم غاصب اسرائیل است.

او شناخت معرفت و مقام حضرت رضا(ع) و ائمه معصومین(ع) را یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف این کاروان پیاده عنوان کرد و افزود: این کاروان همچون یک دانشگاه سیار می‌تواند جوانان را به سوی سیره ائمه اطهار سوق دهد.

مدیر اداری منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: با توجه به همزمانی تاریخ حرکت این کاروان با فصل امتحانات دانش آموزان، امسال متاسفانه نتوانستیم از نعمت حضور نوجوانان بهره‌مند شویم.

او با اشاره به رویکرد منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حمایت از کاروان‌های پیاده که راهی حرم مطهر رضوی می‌شوند، خاطرنشان کرد: این منطقه هر ساله بخشی از هزینه سفر کاروان‌هایی از این دست را بر عهده می‌گیرد، البته اگرچه گاهی کمبودهایی هم در طول مسیر وجود دارد، با این حال شاهد شور و شوق زائران برای حضور در این کاروان‌ها هستیم، چراکه هیچ موضوعی جز محبت امام رضا(ع) سبب نمی‌شود تا زائران این گونه از کاروان استقبال کنند.

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید