فارسی | English | Russia

چهارشنبه 11 مهر 1403

آخـرین خبـــر

کنسرسیوم بین المللی لجستیک  شرق در منطقه ویژه اقتصادی سرخس تاسیس می شود.

کنسرسیوم بین المللی لجستیک  شرق در منطقه ویژه اقتصادی سرخس تاسیس می شود.

موسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس  و سرمایه گذارانی از کشورهای روسیه -قزاقستان و ترکمنستان کنسرسیوم لجستیک شرق را در تاسیس میکنند.

به گزارش ارتباطات و رسانه منطقه ویژه اقتصادی سرخس ، محمد رضا رجبی مقدم در جمع خبرنگاران اظهارکرد: علاقه مندی تجار و شرکتهای حمل و نقلی از حوزه  CIS جهت ایجاد نخستین بارانداز بین المللی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس  میتواند توسعه پایدار صنعت لجستیک را در این منطقه ایجاد نماید.

وی ادامه داد: توسعه همه جانبه با هدف استفاده از توانمندی های مشترک برای توسعه ظرفیت های اقتصاد بر پایه ترانزیت و صادرات  در زمینه بهره مندی از تمام ظرفیت ها و توانمندی ها در حوزه صنایع ریلی و زمینی  و در راستای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب ایجاد میشود.
محمد رضا رجبی مقدم مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: نشستی با حضور مدیران ارشد چندین شرکت بزرگ بین المللی و لجستیکی از کشورهای روسیه-قزاقستان و ترکمنستان در این موسسه برگزار گردید و زمینه اجرایی شدن بزرگترین کنسرسیوم لجستیکی  در این منطقه فراهم گردید .

نایب رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: همچنین در زمینه های دیگر شامل اخذ مجوزات لازم و تسریع در تأمین منابع مالی از طریق نهادهای مالی داخلی و خارجی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، بهره مندی از امکانات و زیر ساخت‌های موجود در منطقه ، مشارکت در ساخت و بهره برداری از سایت لجستیک سرخس، واردات ناوگان حمل‌ونقل جاده ای از طریق منطقه ویژه اقتصادی سرخس ، تسهیل در حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزاد جهت در دسترسی به آبهای آزاد  از اولویتهای این طرح بین المللی خواهد بود.

رجبی مقدم در پایان گفت: ایجاد این بارانداز  که در تکمیل بارانداز های ایجاد شده در کشور ازبکستان در ایستگاه بخارا ۲ برنامه ریزی گردیده است می تواند به ارتقای حجم انتقال و ترانزیت بار در منطقه ویژه سرخس منجر گردد.

نویسنده : امیر احمدی – مدیر ارتباطات و رسانه منطقه ویژه اقتصادی سرخس

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید