فارسی | English | Russia

یکشنبه 8 مهر 1403

آخـرین خبـــر

امضای تفاهم نامه سه جانبه برای راه اندازی پارک خورشیدی در سرخس

امضای تفاهم نامه سه جانبه برای راه اندازی پارک خورشیدی در سرخس

به گزارش ارتباطات و رسانه منطقه ویژه اقتصادی سرخس ، تفاهم نامه سه جانبه بین ساتبا ( سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق) با اتاق بازرگانی خراسان رضوی و منطقه ویژه اقتصادی سرخس پیرامون راه اندازی پارک خورشیدی در این منطقه و کمک سه میلیارد ریالی برای مطالعات این پروژه منعقد شد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این همایش با مشارکت کمیسیون معدن اتاق بازرگانی با موضوع تامین پایدار انرژی برق صنایع، معادن و بخش کشاورزی در نخستین پارک بین المللی انرژی خورشیدی ایران برنامه ریزی شد.

نسرین یوسفی عارفی اظهار کرد: یک درصد از سبد تولید انرژی در کشور به تجدیدپذیرها اختصاص دارد، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌‎تواند کمک زیادی برای صنایع باشد، در این راستا کمیته‌های ذیل کمیسیون مباحث مرتبط را پیگیری می‌کنند.

وی بیان کرد: به جهت همسایگی خراسان رضوی با کشور افغانستان کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی کمبود گاز واحدهای صنعتی در زمستان را در دست پیگیری دارد، در این راستا پارسال همایشی توسط کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی استان برگزار و برای رفع مشکلات تامین گاز صنایع در زمستان برنامه ریزی شد.

وی بخشی از افزایش شدت مصرف انرژی را ناشی از عدم بهینه سازی ساختمانها دانست و اضافه کرد: قیمت حامل های انرژی در کشور واقعی نیست، قیمت هر کیلووات برق تولیدی بیش از70 هزار یال تمام می شود در حالی که خیلی کمتر از این قیمت به فروش می رسد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: همایش امروز فرصتی برای متخصصان حوزه انرژی است تا در جریان مدلهای مختلف تولید انرژی قرار گیرند تا بتوانیم با کمک آنان ریسک سرمایه گذاری در این حوزه را در استان کاهش دهیم.

نویسنده : جواد جلیلی -کارشناس حوزه ارتباطات و رسانه

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید