فارسی | English | Russia

یکشنبه 8 مهر 1403

آخـرین خبـــر

ساخت کارخانه پنل‌های خورشیدی در سرخس

کارخانه ساخت پنل‌های خورشیدی در سرخس

به گزارش ارتباطات و رسانه منطقه ویژه اقتصادی سرخس ، محمد رضا رجبی مقدم مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این منطقه قریب ۳۰ سال است که راه‌اندازی شده و پنج هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت دارد، ۲۰۰ هکتار از آن به راه‌اندازی نخستین پارک انرژی خورشیدی کشور با مشارکت اتاق بازرگانی خراسان رضوی اختصاص خواهد یافت که درمرحله نخست آن ۱۰۰ مگاوات تولید برق خواهد داشت.

محمد رضارجبی مقدم افزود: از دیگر برنامه های این منطقه ایجاد کارخانه ساخت پنل‌های خورشیدی است.

وی با اشاره به اینکه بزودی منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تبدیل می‌شود، بیان کرد: سرخس از معدود مناطق آزادی خواهد بود که از کارکردهای اصلی یک منطقه آزاد برخوردار است، زیر ساخت‌های این منطقه از جمله ریل عریض، فرودگاه، آب و برق و گاز در بین سایر مناطق آزاد کشور کم‌نظیر است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیان کرد: با وجود سرمایه‌گذاری عظیمی که در این منطقه انجام شده است، هنوز این ظرفیت ها به کشور معرفی نشده است، با وجود این زیرساخت‌ها و ظرفیت ها، کشور با مشکل ناترازی برق مواجه شده که بخش تولید را دچار مشکل کرده است، آن هم در شرایطی که رهبر معظم انقلاب به توسعه و جهش بخش تولید تاکید زیادی دارند.

وی اظهار امیدواری کرد با تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد و راه‌اندازی پارک خورشیدی در این منطقه، ظرفیت های آن بیشتر به کشور شناسایی شده و سرمایه گذاری بیشتری در این منطقه برای رفع مشکلات بخش تولید جذب شود.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و «مزداوند» و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نویسنده : جواد جلیلی -کارشناس حوزه ارتباطات و رسانه

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید