فارسی | English | Russia

شنبه 8 اردیبهشت 1403

آخـرین خبـــر

رشد ۵۰ درصدی تعداد سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از رشد ۵۰ درصدی تعداد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۲ در این منطقه خبر داد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس در راستای کمک به اقتصاد کشور و ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی در عرصه‌های صنعتی و لجستیکی، شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، محمدرضا کلائی اظهار کرد: این منطقه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در تلاش است از طریق جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، زمینه ایجاد اشتغال پایدار را در منطقه کم برخوردار سرخس فراهم کند.

او با اشاره به جذب ۲۶ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در سال جاری توسط منطقه ویژه خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۵۰ سرمایه‌گذار در زمینه‌های مختلف در منطقه جذب شده که از این تعداد ۵۰ سرمایه‌گذار مجوز پایان کار را دریافت و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: مابقی سرمایه‌گذاران هم یا در حال نصب دستگاه‌ها و تجهیزات خود اند و یا به دنبال گرفتن مجوز و تنظیم قرارداد هستند.

او درباره زمینه فعالیت واحد‌های جدید سرمایه‌گذاری شده در منطقه ویژه تصریح کرد: صنایع نساجی، فلزی، دانش‌بنیان، مینی ریفاینری و همچنین حوزه‌های لجستیک و انبارداری، حوزه‌های فعالیت این واحدها را به خود اختصاص می‌دهد.

کلائی درباره خدمات ارائه شده به سرمایه‌گذاران اظهار کرد: در وهله نخست، زمین با بهترین قیمت و شرایط پرداخت به صورت نقدی و اقساط بلند مدت واگذار می‌شود که این مهم کمک شایانی به کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری ثابت خواهد کرد.

او ادامه داد: خدمات زیرساختی از قبیل آب، برق، گاز، تلفن و… و همچنین صدور مجوزات قانونی از قبیل جواز تاسیس پروانه بهره‌برداری، پایان کار ساختمانی و…، بخشی دیگر از این خدمات به شمار می‌رود.

کلائی افزود: موسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس با هدف معرفی توانمندی‌ها و ارائه بسته‌های تشویقی، از طریق واحد روابط عمومی و امور بین‌الملل، ضمن تبلیغات گسترده در سطح ملی و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی، در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران نیز اطلاع رسانی می‌کند.

او معافیت مالیاتی ۱۳ ساله از زمان صدور پروانه بهره‌برداری واحد مربوطه را یکی از مزیت‌های متعدد قانونی از سوی منطقه ویژه برای سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: معافیت‌های گمرکی حاصل از تولید، ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه خط تولید به منطقه بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و همچنین عدم نیاز به ثبت سفارش کالا در زمان ورود به خاک جمهوری اسلامی، از دیگر مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس به شمار می‌رود.

او ادامه داد: این ویژگی‌ها در کنار مزایای زیرساختی از قبیل فرودگاه، همجواری ریل‌های عریض و نرمال با ریل کشورهای آسیای میانه، انبارهای چندگانه، سردخانه دو مداره ۴۰۰۰ تنی، نیروگاه برق و… شرایط ویژه‌ای را برای حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه  فراهم کرده است.

عضویت در خبرنامه

آخرین اخبار و مناقصات را دریافت کنید